onsdag 28. januar 2009

Smykker !

Her er bilder av smykker som jeg liker og ikke liker.. Da får dere vite litt om hva jeg liker av smykker og mine meninger:) Fortell deres meninger dere også !

Første smykke er et kjede som jeg la merke til med en gang! Det var bare så dødskult:)
Har et lignende, men det er ikke i sølv, og ikke så bøyd nederst. Definitivt verdt å kjøpe ;)


Andre smykke er en ring som jeg syns var veldig fin på lang avstand. Men når jeg fikk se den i stort format så likte jeg den ikke så godt. Det var bare altfor mye diamanter på den.
Tror den hadde vært mye finere med mindre diamanter :)



Neste smykke er øredobber som jeg la veldig fort merke til !
Syns de var kjempekule og det er litt sann stil jeg liker ! :) Liker også sølv og glitter selvfølgelig, men de var bare så kule, så jeg kunne valgt dem framfor ekte sølvøredobber liksom!

Også en ting til !
Tiara. Hvorfor gå rundt med sanne kroner på hode ?!
Greit hvis man er kongelig eller skal i et kjendisparty liksom, men ikke på en vanlig fest.
Man tenker sikkert at man har så lyst på en tiara, men når skal man bruke den? Ikke no vits i å kjøpe en ting for så mye penger også bare ha den på hylla å sitte og se på den liksom..



Da ville jeg heller brukt mindre penger på denne Tiaraen på Glitter som man kan bruke til hvilket som helst kjendisparty ;)

Photoshop

Ehm, ja, vi har jobba litt med photoshop nå i det siste. Ganske morro, men kan jo alltids gå litt lei. Det vi fikk oppgave om var å bruke to bilder av oss selv, som vi skulle redigerer med forskjellige filter. Jeg redigerte en del bilder med filter, og valgte ut de som jeg blei mest fornøyd med, ramma de inn på en plakat og hang den opp på veggen.
Det blei veldig mange fine slutt resultater :)

Her er noen av bildene i filter oppgaven ;)

Vi hadde også en oppgave til som var meg-oppgaven.
Da skulle vi ha mange bilder av oss selv på et ark, og vi skulle vise at vi kunne klippe ut bildene og lime inn, få en fin ramme rundt det og det vi kunne innen photoshop! Det skulle være en oppgave som kunne beskrive litt om hvordan du er og hva du liker og slike ting =)
Her er meg oppgaven min :)

tirsdag 20. januar 2009

Refleksjonsnotat Bord Dekk Deg !


Prosjektet «Bord dekk deg» har vært et ganske stort og langvarig prosjekt. Det første vi skulle var å finne en stemning som vi ville ha. Vi skulle klare og dekke et bord slik at det likner på stemningen vi har valgt. Stemningen jeg valgt var «Barnebursdag». Jeg valgte det fordi det ikke var så vanlig, og det var ingen andre som hadde valgt det. Jeg tenkte dette kunne bli spennende og en veldig bra måte for meg til å vise kreativiteten min. Også er jeg veldig glad i barn, så tenkte denne stemningen kunne passe veldig bra for meg.


Vi skulle også prøve å få fram et blikkfang, og blikkfanget på bordet mitt tror jeg er tallerkene som jeg har laget. Det er vanlige hvite papptallerkener som jeg har laget litt mer utfordrende. Jeg fant fram et stoff, som er gjennomsiktig men røde små prikker over hele, også klippet jeg det, så det ble en lang to lange remser. Jeg tok en remse på hver tallerken og limte det på under, så det skulle komme til syne rundt papptallerkene. Det fungerer som blikkfang for det er ganske store tallerkener og da syns dem veldig godt.






Jeg har brukt RX-limet veldig mye og har lært av det at det tar litt tid før det tørker, og man burde ikke holde fingrene på samme sted hvis du skal lime noe og du har lim på fingeren ;)

Jeg har lært ganske mye og det har vært et bra prosjekt!

Dette er en link til et bilde av barnebursdag ! ;)
http://itsmeela.files.wordpress.com/2007/07/mickey_happy_birthday.gif

tirsdag 4. november 2008

Perspektiv !

Nå har vi da om perspektiv. Ganske morro, men man går fort litt lei :)

FP = Forsvinningspunkt.
H = Horisontal/Horisontlinja.

Veit ikke helt om jeg skal skrive noe mer, siden jeg er tom for ord, men ta en titt på min helt super fantastiske kube! Eller pyramide eller hva du vil kalle det :)

fredag 26. september 2008

Mitt første innlegg !

Hei!

Jeg heter Siri Linn. Går design og håndtverk på Bjørkelangen!

Denne bloggen kommer jeg til å bruke til skole arbeid!

Ikke fordi jeg vil, men fordi jeg må ! ¤_¤

Kommer sikkert til å legge ut bilder, når jeg har gjort ferdig et

skoleprosjekt eller noe lignende :)